januari 01, 2014

Goede voornemens en dat soort onzin


Goede voornemens zijn kut. Waarom? Daarom.

Op 1 januari gooit heel Facebook een lijstje met goede voornemens online en ruim een kwartier later zijn houden ze zich er al niet meer aan. Of het is een wedstrijdje goede dingen verzinnen en dan staat het wel mooi bij je imago (of zo) maar hoef je ze helemaal niet meer te vervullen. Daarom doe ik niet aan goede voornemens.

En schatje, 2014 wordt echt niet jouw jaar. Ook niet het mijne. Hoe kun je ooit een jaar claimen? Lol.

Dit is wat ik in 2014 GA doen (en niet alleen wil doen):
  • 15 km kunnen hardlopen. God-ver-domme, dat wordt moeilijk. Maar ik ga het doen. (Of toch maar 10?)
  • Werk vinden.
  • Naar meer concerten en festivals gaan dan in 2013 (het waren er maar acht, huhachtmaar???, dus dat moet zeker lukken).
  • 52 films kijken.
  • Gezonder eten. Nog gezonder, Anni? Ja. En zo gezond eet ik de afgelopen tijd niet. Ik zal voortaan updaten, of zo.
  • Over gaan.
  • Creatiever zijn. Experimenteren. Tekenen. Schrijven. Lezen. Schilderen (???) (ik ben niet goed in schilderen). Fotograferen (???????) (ik ben hier denk ik ook niet zo goed in, maar ik heb een super duper mega ultra mooie analoge camera gekocht, dus ik MOET).
  • Piercings laten zetten (EINDELIJK) (ik word zestien op 7 juli, haalloooo).
  • Minstens een keer per maand avondeten koken. En dat komt natuurlijk op m'n bloggie. Yo, ik blijf een klein, vijftienjarig meisje. En ik woon thuis. Het liefst kook ik elke dag voor mezelf, oké, maar 1) onze oven werkt niet (daar houdt het al op), 2) hoe heb ik ooit tijd als superdruk VWO-meisje *kuch*, 3) echt niet iedereen in huis wil eten wat ik eet (ik houd namelijk heel veel van raw en clean en groenten en het liefst geen vlees en dat soort dingen dus in feite zou niemand ooit mee-eten).
  • Meer doen van wat ik leuk vind en meer doen en minder denken.
  • Nog geweldiger zijn dan in 2013. Grapje.

En als een van deze dingen niet lukt: fuck dat.

Gelukkig nieuwjaar, iedereen!

2 opmerkingen: