november 04, 2013

Films van de afgelopen tijd

Ik heb de laatste tijd een paar films gezien:

http://static.tumblr.com/p5zeghk/bILmeurth/640x338xarticle-header-rise-of-the-guardians-review_jpg_pagespeed_ic_zao30fxdkq.jpg

Rise Of The Guardians (2012)

De geest van Jack Frost komt tot leven en hij heeft geen idee van zijn vroegere leven. Niet alleen wil hij die ontdekken, ook wil Pitch de Boogeyman de wereld in een pikzwarte duisternis onderdompelen. Jack probeert samen met de Kerstman, de Tandenfee, de Paashaas en Klaas Vaak Pitch tegen te houden, want ondertussen geloven steeds minder kinderen in deze legendes.

Ik heb echt een ongelooflijke zwak voor geanimeerde films maar O WAT IS DEZE FILM GEWELDIG EN LEUK en ik ben verliefd op Jack.


Tangled (2010)

Prinses Rapunzel wordt vlak na haar geboorte gestolen door een oude vrouw die met behulp van Rapunzels haar jong kan blijven. De vrouw voedt Rapunzel op als haar eigen dochter en houdt haar jaren binnen omdat ze niet wil dat iemand gebruik kan maken van Rapunzels magische haar. Ze wordt bijna achttien en elk jaar op haar verjaardag worden een ontelbaar aantal lampionnen losgelaten. Dit heeft ze tot nu toe altijd vanuit haar raam moeten bekijken, maar dit jaar is het mogelijk doordat ze Flynn Rider ontmoet, een dief die gezocht wordt. Hopelijk dan, want ze zit nog altijd met haar gestoorde moeder en zelf is ze ook een beetje gek.

Ik houd van deze film en ik ben verliefd op Flynn. Ik word snel verliefd op geanimeerde jongetjes, oké. Het is echter wel een film met zang en muziek en dat vind ik eeeeeeecht vreselijk, maar verder is de film zozozozozo leuk.


The Mortal Instruments: City Of Bones (2013)

Op een avond ziet Clary als enige in de hele club dat een groep jongeren een moord pleegt. De jongeren blijken schaduwjagers te zijn en zij is de enige die ze ziet omdat ze er zelf ook een is, maar dit heeft haar moeder altijd verborgen gehouden. Een dag later is Clary's moeder vermist en ontmoet ze in haar huis schaduwjager Jace. Samen zoeken ze naar haar moeder en ondertussen komt Clary ook steeds meer te weten over wie zijzelf eigenlijk is.

Rare film.

Maar de setting is zo mega mooi en Jace is vet aantrekkelijk.


Napoleon Dynamite (2004)

Deze film gaat over een sukkel die door zijn sukkelleven probeert te komen. Meer kan ik er niet over zeggen en het is de beste film ooit.


I Am Legend (2007)

In 2009 wordt negentig procent van de wereldbevolking besmet met een virus en dit betekent voor het grootste deel de dood: 5,4 miljoen mensen sterven door het virus. De overlevenden bestaan voor 588 miljoen uit geïnfecteerde mensen die niet tegen het daglicht kunnen en voor maar 12 miljoen uit mensen die immuun zijn voor het virus. Zowel mensen als dieren kunnen nog geïnfecteerd worden door een beet van een geïnfecteerd organisme en Robert Neville, een van de enige overlevende personen in New York, probeert wanhopig een middel te vinden tegen dit virus.

I Am Legend is een goede film en hoewel ik niet van zulke films houd, verbaast het me telkens weer hoe goed Will Smith wel niet kan acteren.

http://www.entertainmentwallpaper.com/images/res1920x1080/movie/adventureland10.jpg

Adventureland (2009)

James Brennan is net geslaagd en wil door Europa reizen voor hij naar de universiteit gaat, maar vlak voor dit alles doorgaat geven zijn ouders aan hem niet financieel te kunnen steunen. Dit resulteert in dat James moet zoeken naar een zomerbaan, en lukt hem: hij krijgt een baantje in Adventureland, een pretparkje in de buurt. Hier ontmoet hij sukkelige jongens, nieuwe vrienden en knappe meisjes en maakt hij dingen mee die eigenlijk elke tiener meemaakt, maar net een beetje dramatischer.

Dit is een leuke film.


Zombieland (2009)

Dezelfde James speelt in deze film, maar nu is hij WoW-verslaafde Columbus (zo wordt hij genoemd want het is de plaats waar hij naartoe wil gaan) in een post-apocalyptische Amerika, waar zombies leven als gevolg van de gekkekoeienziekte (Google het maar). Op zijn weg naar Columbus ontmoet hij de gestoorde Tallahassee (idem dito) die op een eeuwige zoektocht naar een Twinkie is en samen worden ze lastig gevallen door de zussen Wichita en Little Rock (jahaaa, zelfde verhaal).

Zombieland wordt gezien als een komische horrorfilm en grappig is 'ie wel, hij is alleen erg kort en had van mij langer mogen zijn. Het is een leuke film om even te kijken, maar meer niet.

De leukste film die ik de laatste tijd heb gezien is denk ik Rise Of The Guardians. Ik kijk niet vaak films maar altijd te veel in een paar dagen, eens in de zoveel maanden. Nu ga ik maar weer verder met mijn huiswerk, groetjesssss.

En liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten