november 13, 2013

Concertverslag: Bring Me The Horizon + Pierce The Veil + Sights & Sounds in 013

@ptvmike: Tilburg slayed it!! Thank you via Instagram

Ten eerste: het SPIJT me dat ik zo weinig berichten plaats. Ik heb het de laatste weken zo druk. Dat is geen smoes hoor (echt niet) want ik leer echt echt echt heel veel en in het weekend maak ik altijd huiswerk voor de hele week omdat ik het dan doordeweeks wat meer tijd kan hebben om te leren, bla bla. #levenvaneenscholier. Daarnaast heb ik een nieuwe layout. JAAAAAAAA. Het leest nu hopelijk wat lekkerder en mijn achtergrond is zoooooo, kuch, hipster. Goed, verder naar waarover ik wilde schrijven.

Gisteren om vijf uur gingen we richting 013 onder de gedachte "erzalwelniemandzijn WANT HET IS DINSDAG" om vervolgens twee en een half uur in de rij te gaan staan. Helemaal vooraan natuurlijk, want wie wacht er nou twee en een half uur in de regen en kou? Vergeet het maar, want ruim vijftig andere mensen dachten precies hetzelfde. Waarvan zeker twintig twaalfjarige emo's er al sinds half drie 's middags stonden, bepakt en bezakt met stoeltjes, dekens, snoep en energy.

Uit eindelijk ging de zaal al open om zeven uur en stonden we bijna vooraan, tussen de irritante kleine kinderen met rugzakken om, omdat ze te skeer waren voor een f****** kluisje. Na een uurtje wachten begon om acht uur Sights & Sounds. Niemand kende ze, maar ze speelden prima. Een half uurtje muziek van hun was ook meer dan genoeg, want speciaal waren ze niet. De band zag eruit alsof ze kleding van straat hadden gehaald, maar hey, ieder zijn eigen smaak. Ze waren in ieder geval enthousiast en aardig.

Daarna kwam Pierce The Veil op. En oh mijn god. De. Band. Waar. Ik. Al. Sinds. Mijn. Twaalfde. Heel. Erg. Verliefd. Op. Ben. Ik, als gekke fangirl, kende natuurlijk alle nummers uit mijn hoofd en ik heb alles ZO hard meegegild. Wel bestond het publiek nog steeds uit irritante kinderen (die dan gaan stagediven terwijl het verboden is in 013, heel vervelend dus, en vet hard gaan slaan en duwen omdat ze naar voren willen terwijl er verdomme geen plek meer is. Zulke dingen.) en moet ik eerlijk zijn dat Vic niet geweldig goed zingt live. Zeker niet slecht, maar meer zoals je hem verwacht live. Want beter dan hij zong had ik hem echt niet verwacht. Verder was het optreden héél leuk en dat zeg ik niet omdat ik zo veel van PTV houd. Vic was lief en grappig, Tony sprong heel veel, wat er leuk uitzag, en poseerde vet veel voor foto's, Jaime zocht contact met het publiek en lachte steeds vet lief en Mike zat een beetje te drummen, dus van hem kon je niet veel zien. Het decor, de albumcover, was ook heel erg mooi. Pierce The Veil begon met, naar mijn mening, het beste nummer van hun nieuwe album (Bulls In The Bronx), heeft heel veel nieuwe nummers gespeeld, maar ook oude zoals Caraphernelia, en sloot af met King For A Day. Ook vertelden ze dat ze gaan beginnen met het schrijven van een nieuw album als ze terug zijn van de tour. De drie kwartier die ze speelden gingen heel erg snel voorbij en daarna moesten de emo meisjes ook weer weg.

Dag vervelend publiek, dachten we. Maar de meisjes werden ingewisseld door grote, oudere, bezweette mannen en toen Bring Me The Horizon begon kregen we er last van joh. Maar Oliver Sykes was zo mooi en zong zo goed. Ook hij zocht heel veel contact met het publiek en hij was VROLIJK. Hij lachte en was lief. Ik hield het zo'n vijf nummers uit, want ik stond bijna vooraan, als klein meisje tussen lange, zwetende mannen, dus ik zat steeds vast met mijn haren en kreeg op een gegeven moment geen lucht meer waarna ik opeens bij de EHBO zat. Voor drie kwartier. Dus ik heb bijna het hele BMTH concert een soort van gemist, maar wel van tien meter afstand kunnen horen. En oh, nogmaals, wat zong Olly goed. Ook BMTH heeft veel nieuwe nummers gespeeld, maar ook oude zoals Chelsea Smile.

Ik baal heel erg van de laatste drie kwartier en het vervelende publiek (seriously, een vriendin van me is ziek hard in haar ribben gebeukt en het is echt vet zielig aahhh), maar het was echt een goede avond. Ik heb mijn favoriete band (come hate on me) Pierce The Veil live gezien en een beetje Bring Me The Horizon, wat ik al een beetje luisterde toen ik 10 was. Mijn volgende concert is A Day To Remember in januari!

Hier zijn wat een paar van de duizenden zelfgemaakte foto's (die er niet uitzien, maar hey, het maakt het wel een beetje persoonlijker hè):

Mooie Oliver Sykes.

Weer Oliver Sykes. Deze foto is niet eens ingezoomd, kijk hoe close we waren, omg.