oktober 26, 2013

Recensie: A Day To Remember - Common Courtesy


Op 8 oktober (ik weet het, ik ben laat met het typen van deze recensie), na drie veel te lange jaren wachten, bracht A Day To Remember een nieuw album uit: Common Courtesy. Lang hebben ze in hun eigen studio gestaan, want ze gaan niet meer verder met Victory Records. Zo hebben ze hun album ook zelf uitgebracht en de leden van A Day To Remember zijn geen gekken: zij weten precies wat hun fans willen en elk album is weer een kunstwerkje.

Common Courtesy bevat een aantal pop-punk-achtige nummers: "City Of Ocala", "Right Back At It Again" en "I Remember". Niet mijn favoriet, maar wel leuk. In I Remember wordt door de bandleden gepraat over vroegere dagen en dat maakt dat door het laatste nummer van het album alles in zijn geheel een stukje persoonlijker wordt.

"Sometimes You're The Hammer, Sometimes You're The Nail" (die me op een of andere manier heel erg doet denken aan My Life For Hire), "Dead & Buried", "The Document Speaks For Itself", "Violence (Enough Is Enough)", "Best Of Me" en "Life Lessons Learned The Hard Way" hadden makkelijk op For Those Who Have Heart of Homesick kunnen staan en zijn echt de harde shit, lol. Deze zijn mijn persoonlijke favorieten en hier zullen veel mensen blij mee zijn.

"Life @ 11", die erg past bij What Seperates Me From You, en het mid-tempo semi-depressieve "End Of Me" maken me blij, maar ik weet niet wat ik met "I'm Already Gone" en "I Surrender" moet. Ze zijn deprimerend en ze doen niet echt iets met me. Jammer, man. A Day To Remember heeft eerder zulke nummers uitgebracht maar bij mij vallen ze niet in de smaak.

Mijn favorieten zijn "Best Of Me", "Life Lessons Learned The Hard Way" en "The Document Speaks For Itself". Is dit album hun beste album? Nee, dat niet. Wel vallen hun albums áltijd bij me in de smaak en was het, zeker na alle drama, het wachten waard.

Common Courtesy is nu te koop op iTunes voor $9,99 en in eind november te koop als album in winkels. Het album bestaat nu uit 13 nummers maar wordt over een maand uitgebracht met 16, wat betekent dat mensen die het album via iTunes gekocht hebben de laatste drie nummers gratis krijgen van de band zelf. Dit album is het kopen waard en al zeker omdat de band het helemaal zelf heeft uitgebracht en niet meer bij Victory Records zit. Ik heb ergens gelezen dat dit, als ze niet genoeg geld aan dit album verdienen, wel eens hun laatste album zou kunnen zijn. En dat willen we natuurlijk niet!

Beoordeling: 3.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten