oktober 07, 2013

Recensie: Justin Bieber - Heartbreaker


"It's a song for people going through a heartbreak - like I was when I wrote it. It means so much to me to be able to share what I was, and still am going through, with my fans. I'm very proud of this song and I hope it gives my fans some insight to my heart." - Justin Bieber

Vanochtend om 6:00 was het na maanden ("HEARTBREAKER COMING SOON!!!!!!!" Ja ja, Justin Bieber) ein-de-lijk tijd: Heartbreaker. Te koop op iTunes. *sobbing* Wie wordt er nou niet blij, vrolijk, gelukkig maar vooral nóg ongeduldiger door een voorproefje van een nummer dat al maanden "coming soon" is? Hier is de pesterij te horen, in de reclamespot voor zijn nieuwe parfum The Key:


Na nog twee maanden wachten ("Is dit een grap" "volgens mij wordt het een album" "LOL!!!!!! troller hahahahhhhahhahahh!!") is het dan eindelijk zo ver. Yes. Heartbreaker is een ander soort nummer van onze Justin Bieber. In tegenstelling tot zijn soms betekenisloze popmuziek - ik weet het, ik mag dit eigenlijk niet zeggen omdat ik de belieber ben hier, maar kom op, "swag, swag on you?" - is dit een nummer waar hij zijn gevoelens in uit. Justin Bieber wil niet de "Heartbreaker" genoemd worden, nu de relatie tussen Selena en hem over is.

Dit nummer is een laid back, R&B-achtig nummer met een mid-tempo en misschien wel een van zijn meest eerlijke. Heartbreaker doet me denken aan Take You, Right Here en Yellow Raincoat van zijn albums Believe en Believe Acoustic en van mij mogen wel meer van zijn nummers zo zijn, al word ik ook blij van bijvoorbeeld Beauty and a Beat. Dit nummer mag wel erg serieus zijn, hij gebruikt hier en daar ook wat slang ("girl, let me holla at ya") en dat maakt het weer wat meer Justin Bieber-"swaggy".

“What I am really trying to say and what I hope you understand / Despite all the imperfections of who I am / I still want to be your man / I know it hasn’t been easy for us to talk with everyone being around / But this is personal, this is for me and you / I want you to know that I still love you.”

Als Bieber wil dat Selena gewoon haar telefoon opneemt en met hem praat moet dat zeker lukken met dit nummer. De harten van miljoenen beliebers smelten in ieder geval zeker, lol.

De "nieuwe" Justin Bieber kenden we natuurlijk al door zijn album Believe, maar volgens mij gaat hij nog een stapje verder. Ik vind dit nummer geweldig en ik wil meer. Gelukkig is dit het eerste nummer in zijn tien-weken-lange "Music Mondays series" waar hij elke maandag een nieuw nummer uitbrengt (waarschijnlijk elke maandag om 6:00 Nederlandse tijd) die hij omschrijft als "anders" en zijn "journals". Ik ben mega enthousiast.

Support Justin Bieber en koop het nummer voor maar $1.29 op iTunes!

Beoordeling: 4.5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten