oktober 16, 2013

Inktzakken en ijzerwinkels

Hé Anni, wat zijn inktzakken? Dat zijn items die inktvissen droppen als je ze dood in Minecraft. Genoeg daarover, ik heb het eigenlijk over tatoeages en piercings. Gisteren plaatste een vriend van me dit bericht op Facebook:
"Waarom heeft opeens iedereen rare gaten in zijn oren? Zijn jullie wel helemaal lekker? Wil je geen baan later? Jeugd van tegenwoordig..."
Hoewel het sarcastisch was (die jongen heeft zelf tunnels en piercings) zijn er natuurlijk mensen die wél echt zo denken. Ik kan hier eigenlijk makkelijk over zijn: o n z i n. Maar omdat ik een blog aan het typen ben moet ik er natuurlijk van alles bij brabbelen, dus lees vooral verder als je mijn mening over piercings, tatoeages en van alles en nog wat wil weten.

Ik denk dat mensen die piercings of tatoeages willen of hebben een bepaald soort mens zijn. Klinkt dit raar? Ja. Mensen moet je niet in een hokje stoppen. Maar toch gebeurt het wel. Of je nou een kleine tatoeage hebt of een sleeve op je linkerarm, als hij zichtbaar is word je niet makkelijk aangenomen na een sollicitatiegesprek. Zichtbare piercings die je niet makkelijk kunt verbergen? Na-ah. Piercings en tatoeages zijn dingen waar je over na moet denken en je moet er veel voor over hebben. Nu kun je piercings nog uit je lichaam halen, maar tatoeages zijn zo goed als permanent. 

Om terug te komen op dat mensen die piercings of tatoeages hebben en dat ze een bepaald soort mens zijn: je moet er dus echt wat voor over hebben. Hoewel het nu makkelijker is om "geaccepteerd" te worden, zijn er altijd nog mensen die het raar vinden of mensen die je niet aannemen. En toch zijn er mensen die zichzelf laten piercen en tatoeëren. Maar waarom dan? 
Ik denk dat het een vorm van zelf expressie is. Tatoeages laat je zetten omdat je ze met je mee wil dragen en piercings laat je zetten om dezelfde reden. Het is niet zomaar iets dat je zo een twee doet want er zijn consequenties, maar zoals ik al zei moet je er iets voor over hebben. 

En toch snap ik niet waarom mensen met piercings en tatoeages vaak minder snel worden aangenomen. Dat iemand tegenwoordig piercings of tatoeages heeft, is tegenwoordig toch hartstikke normaal? Misschien ligt het aan mij, omdat ik er zo veel van hou, maar kijk hiernaar:


Geen idee of dit echt is of niet. Ik betwijfel het. Maar er zouden vast wel zulke doktoren zijn en die doktoren redden ook levens. Ik begrijp heus wel dat veel tatoeages en piercings mensen afschrikt, maar zo gek is het allemaal niet. Een mens met piercings of tatoeages is nog steeds een mens en ieder mens heeft zijn eigen verlangens, voorkeuren en keuzes. Kiest je buurtmeisje ervoor om haar armen vol te laten tatoeëren en heeft ze het hierdoor moeilijk met een baan vinden? Haar eigen probleem, lijkt mij. Van mij hoef je niet iedereen leuk en lief te vinden, maar laat mensen in hun waarde. De een neemt haarextensions en de ander neemt een piercing. Klaar. Het is een keuze en zolang jij oké bent met de consequenties is alles goed en maakt geen enkele mening van een ander uit.

Toch zou ik willen dat mensen elkaar en elkaars keuzes iets meer zou accepteren. Maar gelukkig doen de mensen om mij heen dat over het algemeen wel en vermijd ik de mensen die dat niet doen.

Fijne woensdag.
Liefs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten